LLEGIM JUNTS


Proposta d’Aprenentatge Servei
Alumnes de 5è Escola l’Antina Torredembarra
Usuaris de la Biblioteca Pública Mestra Maria Antònia


QUÈ FEM?

-          Compartir temps de lectura alumnes - adults lectors, usuaris de la biblioteca i familiars dels alumnes, per motivar, per despertar el gust per la lectura, per gaudir junts i per fer gaudir els altres.
-          Desenvolupar aquesta proposta des de la metodologia de l'Aprenentatge Servei

Els objectius són:

-          Motivar a llegir als alumnes amb el modelatge d’adults lectors habituals.
-          Afavorir les relacions interpersonals, intergeneracionals.
-          Fer partícips a les famílies del gust per la lectura en veu alta.  
-          Millorar la qualitat de la lectura en veu alta.
-          Millorar la comprensió lectora.
-          Donar sentit a la lectura oferint lectures als petits de l’escola i a gent gran.
-          Donar protagonisme als alumnes possibilitant la participació activa en el disseny del projecte.


PERQUÈ?

Argument, antecedents...

-          Perquè a l’escola donem una   gran  importància  a la lectura com a aprenentatge significatiu.

-          Perquè sabem que pot ser enriquidor per a tots l’intercanvi intergeneracional. Les experiències que hem tingut fins ara a l’escola han estat molt positives:
- Padrins de lectura 6è - 1è (Projecte de centre)
- Lectura de contes dels alumnes de 5è als alumnes de P5 (curs 2012-2013)
- Explicar contes als petits de la nostra escola i d’altres centres (Pla d’ Entorn)
- Lectura en veu alta de Don Quijote amb la col·laboració d’usuaris de la biblioteca
- Participació en el Concurs de Lectura en Veu Alta.

-          Perquè participem habitualment en les propostes educatives de  la Biblioteca de Torredembarra, i les experiències de col·laboració per  planificar, matisar o crear noves activitats,  han estat molt engrescadores per les dues bandes.

-          Perquè la Biblioteca va sol·licitar la nostra col·laboració per a la celebració del 10è aniversari del Club de Lectura.

-          Perquè l'Aprenentatge Servei ens dona un marc pedagògic innovador ja que integra el servei a la comunitat amb l’aprenentatge de continguts, competències, habilitats i valors. Es plantegen propostes educatives que es fonamenten en la participació i el  protagonisme dels joves i l’intercanvi i participació entre institucions educatives i socials.

COM?   

Des de la perspectiva de l’Aprenentatge Servei el procés de desenvolupament de la proposta seria:

Una NECESSITAT – UN REPTE         


           Un PROJECTE D’ACCIÓ SIGNIFICATIU



 


                 ACTIVITATS DE SERVEI        



 


                                      REFLEXIÓ – AVALUACIÓ


                                             
                                                               NOU REPTE

Algunes paraules clau de la metodologia de l’Aprenentatge Servei:

L’experiència, l’altruisme i la col·laboració: font de felicitat i de cohesió social
L’aprenentatge adquireix un sentit cívic i el servei esdevé un taller de coneixements i valors.
Participació activa dels protagonistes en el disseny del projecte
Innovació, exercici de ciutadania activa: transcendir el centre, intervenció en la comunitat, fer participar a les famílies.

Algunes activitats possibles:

-          Llegir pels altres i aprendre escoltant
-          Visita guiada a la Biblioteca per a les famílies
-          Practicar estratègies per millorar la lectura en veu alta
-          Conversar sobre els gustos lectors
-          Cercar llibres de viatges
-          Preparar lectura de textos en parelles i en petits grups
-          Llegir teatre
-          Gravar  lectures preparades (radio, book trailer...)
-          Participar en el programa educatiu de la BWR
-          Preparar contes llegits per als alumnes de P5
-          Llegir públicament passatges del Quijote per Sant Jordi (2015 Any Quijote)
-          ...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada